تحقیق عدل الهی

مطالب دیگر:
📚رشد و عملکرد گوجه فرنگی (Lycopersicon esculentumMill.) تحت تاثیر سطح مختلف کاربرد اسید جیبرلیک (ترجمه فارسی)📚آشنایی با صنعت طیور (ترجمه فارسی)📚پاورپوینت کاربرد RUP📚پاورپوینت فصل سوم کتاب معماری معاصر از شرق تا غرب📚پاورپوینت مهندسی رودخانه📚پاورپوینت آفرینش شگفت انگیز (درس 1 پیام های آسمان کلاس هشتم)📚پاورپوینت عفو و گذشت (درس 2 پیام های آسمان کلاس هشتم)📚پاورپوینت همه چیز در دست تو (درس 3 پیام های آسمان کلاس هشتم)📚پاورپوینت پیوند جاودان (درس 4 پیام های آسمان کلاس هشتم)📚پاورپوینت روزی که اسلام کامل شد (درس 5 پیام های آسمان کلاس هشتم)📚پاورپوینت نردبان آسمان (درس 6 پیام های آسمان کلاس هشتم)📚پاورپوینت آب درمانی چیست📚پاورپوینت زندگینامه زیگموند فروید📚پاورپوینت عقده ادیپ و الکترا📚پاورپوینت مکانیسم دفاعی اضطراب زا📚پاورپوینت نظریه روان کاوی کلاسیک📚پاورپوینت ورود داده ها به سیستم اطلاعات جغرافیایی📚استفاده از C. Vulgaris برای حذف دی اکسیدکربن در یک فتوبیوراکتور (ترجمه فارسی)📚کاربرد تجربی واکسن تب برفکی در آمریکای جنوبی (ترجمه فارسی)📚فراوری فشار بالا در صنایع غذایی ویژگی ها و کاربرد (ترجمه فارسی)
عدل الهی , تحقیق در مورد عدل الهی , دانلود تحقیق عدل الهی , دانلود رایگان تحقیق عدل الهی , پروژه عدل الهی , کار تحقیقی عدل الهی , مقاله عدل الهی , تحقیق معارف اسلامی در مورد عدل الهی , پاورپوینت در مورد عدل الهی , پایان نامه معارف اسلامی در مورد عدل ,,|مشخصات فایل: قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش تعداد صفحات: 14 بخشی از متن تحقیق: عدالت و عدل الهی در حیات معقول علی (ع) این انسان نیرومند كه سر آمد نیرومندان است در محراب عبادت بخاطر شدّت عدالتش شهید شد. این چه «دادگری» است كه این همه انسان را در ط|35020114|djf
مشخصات فایل مورد نظر در مورد تحقیق عدل الهی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

مشخصات فایل:

قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 14


بخشی از متن تحقیق:
عدالت و عدل الهی در حیات معقول علی (ع)
این انسان نیرومند كه سر آمد نیرومندان است در محراب عبادت بخاطر شدّت عدالتش شهید شد. این چه «دادگری» است كه این همه انسان را در طول تاریخ جذب خود كرده و در عین حال خود جذب دنیا نشده است دنیا با تمامی ویژگیهایش (آقائی و سروری، نژاد و خویشاوندی و...) او را جذب نكرد، امّا عدالت، او را جذب كرد.
«وَ تَمَّتْ كَلِمَهُٔ رَبِّكَ صِدْقاً وَ عَدْلًا» مشیّت و اراده و عمل پروردگار تو بر مبنای صدق و عدل استوار شده است.
حتما توجّه فرموده‏اید كه این سؤال را تحلیل گران تاریخ و كامجویان و كاموران حیات طبیعی- اگر هم تصریح نكرده باشند- از علی بن ابی طالب پرسیده‏اند كه: «تو در عدالت چه دیده بودی» زیرا رفتار و اندیشه و هدف گیریهای فرزند ابی طالب با الگوها و معیارهای آنان سازگار نیست. و شگفتی و تعجّب آنان در مشاهده سرتاسر زندگی امیر المؤمنین مشهود بوده است.
اینها نباید از علی بن ابی طالب در باره عدالت می‏پرسیدند بلكه باید این را از خود عدالت پرسید. حقیقت این است چنانكه آرمانهای معقول انسانی مفسّر شخصیتهاست، و شخصیّت‏ها مفسّر عظمت آن آرمانها هستند، برای شناخت این معنا كه علّت عشق ورزی امیر المؤمنین چه بود كه در روزگاری كه قدرت، بطور مطلق در دستش بود احساس بی نیازی كرد و بنای طغیانگری نگذاشت و عدالت ورزید این مسئله‏ای است كه بار دیگر انسان شناسان، یا آنان كه می‏خواهند در تاریخ و روش شخصیّتهای سازنده، مسائل مفیدی برای بشر پیدا كنند بدنبال آن هستند.
نوشته و سخن و تألیف در این زمینه‏ها زیاد است. در طول تاریخ، ما با رگبار نظریات گوناگون روبرو هستیم. هر كس از دیدگاه خود در این مسائل اظهار نظر نموده است. به گمان من آنان كه به تفسیر شخصیّتی همچون علی بن ابی طالب دست می‏زنند اگر حقیقت عدالت و اختیار و تحمّل و شكیبائی در برابر حوادث كوبنده تاریخ را ندانند، تفسیر و اظهار نظرشان به چند كلمه، «خوب است» و «عالی است» تمام می‏شود این یك اصلی است كه چرا در باره علی علیه السلام «گفته شده: «قتل فی المحراب لشدّهٔ عدله».
این انسان نیرومند كه سر آمد نیرومندان است در محراب عبادت بخاطر شدّت عدالتش شهید شد. این چه «دادگری» است كه این همه انسان را در طول تاریخ جذب خود كرده و در عین حال خود جذب دنیا نشده است دنیا با تمامی ویژگیهایش (آقائی و سروری، نژاد و خویشاوندی و...) او را جذب نكرد، امّا عدالت، او را جذب كرد ...